Szakértők

 

Úgy gondoljuk, kifordítjuk akár a világot is a sarkából. Azonban van, mikor elakadunk, előfordul, mikor bizonyos kérdésekre nem találjuk a válaszokat. Ekkor segítenek nekünk azok a tanácsadók, akik szakértelmükkel adott témaköröket fednek le. Ezáltal is biztosítjuk cikkeink minőségét, és természetesen mi magunk is tanulunk, fejlődünk. Ezúton is köszönet Nekik támogatásukért.



Lakatos Zsófia
A Külkereskedelmi Főiskola Nemzetközi Kommunikáció szakán PR specializáción szerezte közgazdász diplomáját, majd ösztöndíjasként a Los Angeles-i California State University-n tanult. 2003-ban kitűnő minősítéssel szerezte meg az MBA diplomát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. 1999-2000-ben az RTL KLUB Híradó és Akták műsorainak riportere volt, tanított a Külkereskedelmi Főiskolán, majd 2000-2008-ig a Capital Communications Pénzügyi, Vállalati és Üzleti Kommunikációs Ügynökségnél dolgozott, 2002-től igazgatói pozícióban. 2007-2008-ban a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Klímaváltozás kampányának kommunikációs vezetőjeként is dolgozott. 2008 óta a Hill&Knowlton Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Alapító tagja a PR Ügynökségek Szakmai Kollégiumának, a CSR Task Force-nak, az MBA Bíborklubnak, a Magyar Szóvivők Egyesületének, az amerikai National Honor Society-nek és a Phi Beta Delta Honor Society for International Scholars szervezetnek. Elnöke a Magyar PR Szövetségnek. Szívügye a Vállalati Felelősségvállalás, sokat dolgozik azért, hogy a CSR minél elismertebb és elterjedtebb legyen Magyarországon.
Ecolounge téma: Vállalati Felelősségvállalás

Hinora Ferenc
A Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi karán, kommunikációs szakon szerezte diplomáját. Később a KPMG Executive Coach és Mentor Akadémiáját végezte el. Szakmai tapasztalatokat először a médiapiacon, a Ringier Kiadó Kft-nél, majd pedig az Axel Springernél média tanácsadóként szerzett. Céljainak megvalósítására, 2001-ben alapította meg saját cégét, a Hinora Marketing Group-ot, így ma több mint 15 éves marketing- és reklámpiaci tapasztalatai mellett, vezetői tapasztalatra is szert tett. A Hinora Marketing Group egy aktivációs és reklámügynökség, amely az ügynökségi szolgáltatások mellett konzultációs szolgáltatásokat is kínál, valamint egy országos terjesztési hálózatot működtet. Társszerzőként vett részt a „Minden, ami marketing” című szakkönyv összeállításában mind az első, mind a bővített könyvkiadásnál. Kiemelt területe a vezetői támogatásokban a personal branding, amely mögött több, mint 1000 órás vezetői konzultáció áll. 2013-ban a Magyar Marketing Szövetség elnökévé választották, ahol a hazai marketing színvonalának emelése érdekében - új irányt, és célt adva a szövetségnek, -  elsősorban a vállalati marketingvezetők, cégvezetők támogatását, fejlesztését tűzte ki fő célul.
Ecolounge téma: Personal Branding - zöld marketing

dr. Molnár Klára
1998-ban végzett a Miskolci Egyetem politológia szakán majd 1999-ben ugyanott jogász szakon. Posztgraduális tanulmányait a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen - európai jogi szakjogász-, majd az ELTE-én - környezetvédelmi szakjogász- végezte. 2004-ben szakvizsgázott, majd 2006-ig ügyvédként dolgozott. Számtalan egyesület bejegyzésében és munkájában segített, 2005 folyamán pedig önkéntesként segítette a munkát a MAF egyik alapító tagjánál, a Maholnap Magyar Jóléti Alapítványnál. 2006 márciusa óta a Magyar Adományozói Fórum (MAF) igazgatója.
Ecolounge téma: Társadalmi befektetések, támogatások

Barát Tamás
1965-től a szervezeti kommunikáció, a public relations, illetve a sajtó területén, valamint főiskolai tanárként dolgozott. 17 szak- és tankönyv szerzője. A Magyar Public Relations Szövetség alapító főtitkára, majd ügyvezető alelnöke volt. Korábban a Nemzetközi Public Relations Szövetség Magyar Tagozata elnöke, a GWA világzsűri és a szakmafejlesztési bizottsága tagja volt. Később az Európai Public Relations Konföderáció Európa tanácsa, majd az Igazgató Tanács tagja, a CERP főtitkára, a CERP Alelnöke volt. Alapító tagja az Európai Public Relations Oktatók és Kutatók Szövetségének és a GA szervezetnek. Társult tagja a Brit Királyi Public Relations Intézetnek, 2000-ben tagja lett az Amerikai Public Relations Szövetségnek és az amerikai szakmai szövetség Oktatói Akadémiájának. Tiszteletbeli tagja az Ukrán és az Orosz Public Relations Szövetségnek. Korábban elnöke volt a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Kommunikációs és Public Relations Szakosztályának, illetve a Társadalmi Kommunikáció Tagozatnak. 2007-ben megválasztották a MÚOSZ Etikai Bizottság tagjának. Korábban a Stratégiai Eljáró Tanács vezetője volt. 2008 óta a CCO Magazin főszerkesztője, 2011-óta a MÚOSZ Etikai Bizottságának elnöke.
Barát Tamás támogatja munkánkat, mint kommunikációs szakértő
Hankó Gergely
2006-ban idegenforgalmi közgazdászként végzett a Budapesti Gazdasági Főiskolán, 2009-ben pedig Természetvédelmi mérnök diplomát szerzett a Szent István Egyetemen. 2006 óta az ÖKO-Pack Nonprofit Kft. PR és Marketing vezetője. Nevéhez fűződik a „Hulladékból Termék kiállítás” koncepciójának megalkotása és 50 városban való bemutatása. 2009 óta a Tükörben a Világ c. kiállítás szervezés is feladata (pl.: Iparművészeti Múzeum, Klebelsberg Kulturkúria, Pécsi Tudományegyetem, Brüsszeli Balassi Intézet, stb.).  2010 óta szervezi a „Paraszt-Wellness” önkéntes hétvégéket Gömörszőlősre, az Ökológiai Intézet önkénteseként. 2010 óta a Ma & Holnap folyóirat szerkesztője és a Magyar újságírók Országos Szövetségének tagja. 2012 óta a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetségének marketing tanácsadója. A rendes, becsületes, kétkezi munkában hisz, érzékeny pontja a „greenwashing” és a világ problémáira kifundált technológiai válaszok.
Mert a fenntarthatóság kérdése nem a „Hogyan?”, hanem a „Mit?” és a „Miért?”.
Ecolounge téma: Hulladék újrahasznosítás

Dr. Gálhidy László
1999-ben végzett az Eötvös Loránd Tudományegyetemen biológusként - ökológia és evolúcióbiológia szakirányon. 2009-ben erdőökológia témában szerzett PhD-fokozatot. 2001-2006 között az ELTE Növényrendszertani és Ökológia Tanszékén kutatta többek között a hazai őserdő állományok szerkezetét, majd az MTA munkatárasaként a Nyugat-Magyarországi Egyetemen dolgozott. 2006 óta a WWF Magyarország erdővédelmi programvezetője. Kiemelt témaként foglalkozik a háborítatlan erdők kialakításával, a természetközeli erdőgazdálkodással, valamint a nagyragadozókkal. Külföldi útjai során több őserdőt meglátogatott, elsősorban Európában és Észak-Amerikában. Tagja az Országos Erdő Tanácsnak és a Nemzeti Erdőrezervátum Bizottságnak.
Ecolounge téma: Vadonok, erdők, veszélyeztetett fajok

Halmavánszki Rita
2010-ben végzett a Szent István Egyetemen környezetgazdálkodási agrármérnökként, azóta a KÖVET Egyesület munkatársa. Az elmúlt években többek között olyan népszerű vállalati környezetvédelmi programokat vezetett, mint a Zöld Iroda vagy az Ablakon Bedobott Pénz Program. Számos vállalati projektben vett részt, rendszeresen tart oktatásokat, előadásokat, illetve több hazai illetve EU társfinanszírozású projektet koordinált. A szervezet egyik legnépszerűbb kezdeményezése az idén 16 éves Zöld Iroda Program, amelynek hatására az utóbbi években 20 ezer irodai munkatárs környezeti szempontú tudatformálása valósult meg, valamint 330 000 m2 irodaterület vált zöldebbé és emberközpontúbbá. Gyakorló auditorként járatos a környezetközpontú irányítási rendszerek kreatív eszközökkel való feltöltésében – különösen az irodai környezetvédelem területén. Jelenleg a Zöld Iroda Agórán, azaz a közösségen alapuló irodazöldítésen dolgozik. Hisz abban, hogy a vállalatok megfelelő ismeretek és eszközök birtokában képessé válnak arra, hogy a Valóban Felelős Vállalati működés felé mozduljanak el.
Ecolounge téma: zöld iroda, vállalati környezetvédelem, tudatformálás

Lenner Ádám
A Szolnoki Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Fakultásán szerzett főiskolai diplomát tájgazdálkodási mérnökként, majd a Debreceni Egyetem Agrár- és Gazdálkodástudományok Centrumában végzett mesterképzésen természetvédelmi mérnökként. Alapító tagja volt a DEHÖK Hallgatói Környezetvédelmi Bizottságnak, majd annak elnöke volt másfél évig. A „Szeretem Szolnokot” pályázat díjazottja, amiben a város természeti értékeit mutatta be. Részt vett a Szolnoki Települési Értéktár természeti értékeinek kialakításában. 2012 óta folyamatosan jelennek meg a természetet népszerűsítő cikkei, fotói a National Geographic magyarországi weboldalán, az Élet és Tudomány, a Természet-Búvár, a Debreceni Egyetem Egyetemi Élet ZöldDebítő hasábjain. Cikkei és fotói felölelik hazánk élővilága mellett Európa és az Amerikai Egyesült Államok flóráját és faunáját is. Fontos feladatának tarja a könnyen emészthető, természeti értékeket bemutató cikkek írását, melyekben próbálja megtalálni az egyensúlyt a természet és az emberiség között. 2013. április 27-től - szakértői titulusa mellett - az ecolounge újságírójaként is tevékenykedik.
Ecolounge téma: természet- és környezetvédelem, környezeti nevelés

 

forrás: Ecolounge

A rovat új hírei

Hasonló

A megújulás

Az ecolounge új, reszponzív oldala 2014. május 26-án debütált. Bemutatjuk az újdonságokat.