8 tipp a zöld karácsonyozáshoz

Hír

2016/12/24

Itt a Karácsony és mindenki ajándék-vásárlási lázban ég. Ilyenkor sem szabad megfeledkeznünk arról, hogy Karácsonykor is igyekezzünk tudatosak maradni, tehát figyeljünk oda arra, hogy mit veszünk meg, mit adunk ajándéka a szeretteinknek.

Az ünnepi időszakban a magyarok körülbelül 950 millió forint értékben vásárolnak, egy ember körülbelül 20 -30 ezer forint értékben költ az ajándékokra, derül ki az Országos Kereskedelmi Szövetség 2015 decemberi adataiból. A legnépszerűbb ajándékok az illatszerek, a könyvek, a játékok, a ruhák, és csak ezek után következnek a különböző elektronikai cikkek, digitális eszközök. Évek óta a legkedveltebb háztartási elektronikai eszközök a robotgépek, a kávéfőzők és az elektromos fogkefék.

Az év utolsó hónapjában a fejenkénti átlagos havi 7,8 kg-os papírfogyasztásunk is 10-15 százalékkal, akár 9 kilóra is megnőhet a felfokozott ünnepi vásárlási láz miatt, derül ki az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) 2014-es adataiból. Az ünnepek idején nem csak a papírba, kartonba becsomagolt élelmiszerekből vásárolunk többet, az ajándékok, tartós fogyasztási cikkek, elektronikai eszközök dobozai, valamint ezen ajándékok csomagolópapírjai, díszcsomagolásai is nagymértékben megnövelik a papírfelhasználásunkat. Pedig már így is nagymértékű papírfogyasztók vagyunk, ugyanis évente fejenként átlagosan 95 kg papírt használunk el, aminek 50%-át a különböző termékek csomagolóanyagai teszik ki.

Oda kell figyelnünk az ünnepek alatt is arra, hogy a karácsonyi ajándékok beszerzése során tudatos döntéseket hozzunk meg. A Médiaunió Nem nehéz környezetvédelmi, és tudatosvásárlásról szóló kampány az ünnepi időszak kapcsán erre is felhívja a figyelmet. Nem nehéz tudatosan dönteni, és hasznos ajándékokat vásárolni a szeretteinknek, csak egy kis odafigyelés szükséges hozzá:

  • Készítsünk saját kezűleg valami kreatív, személyes ajándékot!
  • Ajándékozzunk élményt! Ahelyett, hogy különböző termékeket vennénk (amikre lehet nincs is szüksége az illetőnek), ajándékozzunk inkább élményt, közös programot, szórakozást szeretteiteknek karácsonyra.
  • Amennyiben termék vásárlása mellett döntünk, vásároljunk hasznos termékeket! Gondoljuk át, hogy mire lehet szüksége a szeretteiteknek, ami hosszútávon is hasznos lehet számukra.
  • Ha ruhát, divattermékeket szeretnénk ajándékba adni valakinek, akkor ajándékozzunk utalvány vagy ajándékkártyát, így biztosan olyan darabot tud magának választani az illető, ami tetszeni fog neki.
  • Ha új elektronikai vagy digitális eszközt vásárolunk, akkor figyeljünk arra, hogy környezetbarát termékkel ajándékozzuk meg a szeretteinket.
  • Vegyünk fair trade körülmények között előállított termékeket!
  • Ne használjunk csomagolóanyagot, mert az úgyis pár perc után a szemétben köt ki! De ha mindenáron be szeretnénk csomagolni az ajándékot, akkor hívjuk fel a család figyelmét, hogy úgy bontsák ki az ajándékokat, hogy a csomagolóanyagot jövőre is fel tudjuk használni.
  • És ami nagyon fontos: a lecserélt, hulladékká váló termékkel is környezettudatos, környezetkímélő módon bánjunk!

További hasznos tippek, tanácsok a nemnehez.hu weboldalon, és a Nem nehéz Facebook oldalon találhatunk.


Háttérinformáció:
A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák. Az alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon felületet biztosítanak a kiválasztott téma kommunikációjának. A Médiaunió szervezete a kiválasztott társadalmi fontossággal bíró témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel és koordinálja a pr- és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját. A Médiaunió Alapítvány éves kampányai sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálnak.

A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke dr. Schmidt Mária, tagjai Novák Péter, Rudolf Péter, Csányi Sándor és Somody Imre.
Nem nehéz... kampány kreatív munkálatainak kidolgozását a Café Communications ügynökség vállalta (a reklámfilmek rendezője Salamon András, az operatőr Szabó Gábor), közreműködött a Post Edison és a Sparks, médiatervező partner az AdSol Média.  A pr-feladatokat az Emerald PR intézi. Minden ügynökség pro-bono dolgozik a Médiauniónak. A kampány támogatója a Siemens.

forrás: Médiaunió

A rovat új hírei

Akár 140 évig is élhetnénk

Tavaly egy amerikai kutatócsoport 115 évben maximalizálta az ember élettartamát, de a Bar Ilan Egyetem tudósai szerint az öregedés ...

A rovat legolvasottabbjai

Akár 140 évig is élhetnénk

Tavaly egy amerikai kutatócsoport 115 évben maximalizálta az ember élettartamát, de a Bar Ilan Egyetem tudósai szerint az öregedés ...

Ne vásárolj semmit! nap

Minden év november utolsó péntekjén tartják a nemzetközi „Ne vásárolj semmit” napot. A nap célja, hogy felhívja a figyelmet a ...