A megújulás

Megérettünk a megújulásra
Közel két év telt az ecolounge indulása óta, és már egy éve annak, hogy komolyabb ráncfelvarráson esett át az oldal. A korábbi webhely nem volt optimalizálva okostelefonra valamint táblaeszközre, és legyünk őszinték, kicsit már meg is untuk a régi designt. Év elején döntöttük el, hogy megújítjuk az oldalt, tavasszal neki is álltunk a tervezésnek, majd a megvalósításnak. Az új ecolounge 2014. május 26-án startolt. Cikkünkben most bemutatjuk mindazon változtatásokat és modernizációkat, amelyek az új oldalt jellemzik.

1. Teljes reszponzivitás
Az új, négy hasábos felépítésű portál nem csak asztali számítógépeken és laptopokon jelenik meg felhasználóbarát módon, hanem táblagépeken és okostelefonokon is. Természetesen a legismertebb böngészőkre optimalizáltunk, melyek az alábbiak: Mozilla, Google Chrome, Internet Explorer (IE), Opera, Safari, valamint ezek okostelefonos megfelelői. Mindegyik esetében a legutóbbi verziókon történő megjelenést preferáljuk, tehát pl. az "ősrégi" IE 7.0-re már nem láttuk értelmét optimalizálni az oldalt.

2. Keresőoptimalizálás (SEO) erősítése
A jövőben még nagyobb hangsúlyt kívánunk fektetni a keresőoptimalizálásra, ezért - többek közt - szakítottunk a "hírfolyam" jellegű címlapi és rovatoldali működéssel is. A jelenlegi oldal jóval keresőbarátabb, a rovatoldalak alsó részén található lapozók segítségével érhetőek el a korábbi cikkek, mely megoldást a Google is jobban szereti. A keresőoptimalizálás persze összefügg a reszponzivitással is, hiszen a keresőóriás egyre nagyobb figyelmet fordít a különböző eszközökön, így okostelefonokon és táblákon történő felhasználóbarát megjelenítésre, valamint az oldal betöltési sebességére. Persze van még mit tennünk a sikerért, folytatjuk tehát azon fejlesztéseket is, melyek a keresőoptimalizálásra vannak pozitív hatással.

3. Design, portálosodás
Igényes, letisztult, könnyed külsőt álmodtunk meg az új portál számára. Célunk volt, hogy egy csipetnyi lágyságot, nőiességet is beleszőjünk, persze nem túl hivalkodóan, hiszen figyelemmel kellett lennünk olvasótáborunk férfi tagjaira is. A korábbi oldal kísérletező, progresszív megjelenéséből egyedüliként kedvenc design elemünk, a borítóképen található domb maradt meg, bár kissé azt is átalakítottuk. A portálosodás velejárójaként a "hírfolyam" jellegű fő- és rovatoldalak hagyományosabb, címlapi felépítést kaptak. Olvasóink információigényét kielégítendően a címlapi "Éppen olvassák" doboz mellett számos egyéb cikkajánló boxot is kialakítottunk. Külön felületen helyeztük el a számlálókkal ellátott közösségi média ikonokat a hírlevél ikonjával együtt, hogy azok még jobban szem előtt legyenek.

4. Hirdetések
A teljes hirdetési rendszerünket modernizáltuk, ennek eredményeként immáron standard bannerméreteket használunk, amelyek megtalálhatóak minden oldalon, legyen az címlap, rovatoldal vagy éppen cikk. A fejlesztésnek köszönhetően partnereink és leendő ügyfeleink számos új hirdetési lehetőség közül választhatnak (pl. rovatszponzoráció).

5. Cikkek
Elérkeztünk a leginnovatívabb újításokhoz/változásokhoz:

Területi nézet: Korábban is voltak írásaink, ahol térképet ágyaztunk be, megjelölve az adott helyszínt (ezt hívtuk geolokációs markernek). Ezt az egyedi, más portálokon nem működő megoldásunkat bővítettük ki műhold, avagy Google Earth és utcai, avagy Google Street View nézettel is. Természetesen mobilverzióban is működik a funkció. Ilyen markerrel ellátott cikk például ez is.

Szavazás: Bármelyik cikkhez hozzá tudunk rendelni egy kapcsolódó eldöntendő kérdést, hogy olvasóink kinyilváníthassák véleményüket. A szavazás gomb megnyomását követően grafikusan be is mutatjuk a voksolás aktuális állását. Természetesen mobilnézetben is működik a funkció. Ez jelen cikk alsó részén található, javasoljuk kipróbálásra.

A kapcsolódó és hasonló írások: A cikkekhez kötődő további cikkek jobb oldalt kaptak helyet, az adott rovat új hírei box alatt. Egy cikkhez maximálisan 12 hasonló és 12 képekkel is ellátott kapcsolódó cikket tudunk rendelni. Ez a funkció is működik mobilnézetben.

Természetesen a fejlesztéssel nem állunk meg, az aktuális állapot csupán a kiindulópont az új ecolounge életében. Számos megvalósításra váró ötletünk van még, melyeket az elkövetkezendő hónapokban fogunk kivitelezni. Eredeti törekvéseink ugyanakkor változatlanok: célunk hogy szórakoztassunk és értéket közvetítsünk, beszámoljunk a világ zöld történéseiről, és erősítsük a felelős, környezettudatos gondolkodást. Bízunk benne, hogy olvasóink és leendő látogatóink is örömüket lelik az új oldalban, melyen éppen tegnap tettük közzé az 1000. cikkünket.

 

Budapest, 2014. 05. 28.

Kiss Ádám József
Főszerkesztő

 

Hogy tetszik az új oldal?

A rovat új hírei