Akcióvadászat helyett jótékonyság! - A dm újraértelmezte a Black Friday fogalmát

Hír

2019/12/02

A dm „Giving Friday” nappá változtatta a „Black Friday” shoppingnapot: az óriási kedvezmények helyett a teljes aznapi forgalmának 5%-át jótékony célra ajánlotta fel. Összesen 17.611.634 forint adományt adott a rászorulóknak.

A dm a tudatos vásárlásra kíván ösztönözni a „Black Friday” értelmetlen tömegfogyasztásával szemben, és erre hívta fel vásárlói figyelmét is. Egy egyszeri pénteki óriás leárazás nem illik a dm filozófiájába. Ezért november 29-én minden magyarországi dm üzletben és az online shopban is meghirdettük a „Giving Friday” napot. A dm Magyarország teljes aznapi forgalmának 5%-át jótékony célra ajánlottuk fel. Így azok a vásárlók, akik ezen a napon vásároltak a dm üzleteiben vagy online shopjában, vásárlásukkal egy jó ügy mellé álltak, és rászoruló családokat támogattak” – mondta el Kanyó Roland, a dm marketing és PR menedzsere.

A jótékonysági kezdeményezésnek köszönhetően 17.611.634 forint gyűlt össze, amit a vállalat a Katolikus Karitász AKAROM Programjának folytatására ajánlott fel, amelynek keretében a családok életvezetési és pénzügyi tanácsokat kapnak. A Katolikus Karitász által megalkotott, innovatív fejlesztési programban 150 mélyszegénységben élő család kap segítséget komplex szolgáltatásokkal, annak érdekében, hogy a résztvevők pénzügyi tudatossága növekedjen, és megtakarítást érjenek el. A program része a Katolikus Karitász öngondoskodást elősegítő programjainak és mint a program nevében szerepel, olyan embereknek szól, akik képesek és akarnak is tenni annak érdekében, hogy életükben változás következzen be - számolt be a kezdeményezésről Écsy Gábor atya a Katolikus Karitász igazgatója.

A program célja, hogy a résztvevő családok javítsanak élet és lakáskörülményeiken, tanulják az öngondoskodás folyamatát és szociális helyzetük pozitív irányba változzon meg a program során és azt követően. A program távolba mutató célja pedig, hogy olyan segítő csomagot fejlesszen ki, melynek hozadékaként a segítség módszere és végrehajtása modellként szolgálhat és országosan egyre több helyszínen megvalósulhat és az öngondoskodást elősegítő szociális segítségnyújtás példája lehet.

A drogéria a Katolikus Karitásszal 9 éve tartó együttműködés keretében minden évben megszervezi az Együtt a babákért programot, így évente 260 kisgyermekes család kap fél évre elegendő pelenkát összesen 20 millió forint értékben. Fontosnak tartjuk, hogy a családok azt az összeget, ami pelenka adományunknak köszönhetően a pénztárcájukban maradt, hatékonyan tudják felhasználni. Ebben segít az AKAROM Program, amelyhez vásárlóinkkal közösen hatékony anyagi támogatást tudunk nyújtani” - tette hozzá Kanyó Roland.

A fenntarthatóság egyik alappillére a Mindig megéri árpolitika is, aminek köszönhetően a dm-ben a vásárlók előre tervezhetik bevásárlásaikat. A termékek árát négy hónapon át nem emelik. Így nem szükséges nagy készleteket felhalmozni, hiszen a termékek hosszabb ideig változatlan áron érhetők el. Ennek következő lépcsőfoka volt a Giving Friday kezdeményezés is. A kezdeményezést a magyarországi dm üzleteken kívül még tíz európai országban hirdette meg a drogéria.

A dm-drogerie markt Magyarországon jelentős szereplő a drogéria kiskereskedelem piacán, polcain több mint 13.000 terméket kínál a szépségápolás és az egészségmegőrzés témakörében. Folyamatosan szem előtt tartva vásárlói változó igényeit, széles kínálatot tart fenn bio-élelmiszerekből és natúr kozmetikumokból. A vállalatot Götz Werner, elismert drogista és Günter Lehmann üzletember alapította Németországban. Az első dm üzlet 1973-ban nyitotta meg kapuit Karlsruhe városában. A kezdeti sikerek után 1976-ban Günter Bauer osztrák üzletember bevonásával Ausztriában, Linz városában is megnyílt az első dm, ezzel nemzetközivé téve a láncolatot. A cég tulajdonosai a 90-es években elérkezettnek látták az időt, hogy további országokat is "meghódítsanak&quot", amelynek kapcsán 1993-ban vette kezdetét a dm történet Magyarországon is. A dm jelenleg 263 üzletével teljes országos lefedettséget biztosít a drogéria kiskereskedelem piacán.


Kép forrása: pixabay.com / Szerző: monicore

forrás: dm

A rovat új hírei

Így hasznosul újra a polisztirol

Ha minden épület közel nulla energiaigényű lenne (ami egyébként 2021. január elsejétől az új épületekre nézve kötelező is), ...

Hasonló

A rovat legolvasottabbjai

Városi legenda a lélegző fal

Az optimális hőszigetelés nemcsak kényelmi és épületenergetikai, hanem környezetvédelmi kérdés is, hiszen a települések ...

Így hasznosul újra a polisztirol

Ha minden épület közel nulla energiaigényű lenne (ami egyébként 2021. január elsejétől az új épületekre nézve kötelező is), ...