42 nagyvállalat - köztük a Coca-Cola és a Nestlé - is úgy döntött, kevesebb műanyaghulladékot állít elő
Végre a piacvezető cégek is lépnek az egyre nagyobb fenyegetést jelentő műanyaghulladék ügyében, igaz még csak Nagy-Britanniában.
A világ legnagyobb és legnépszerűbb étel-, ital- valamint tisztítószergyártói egyezményt írtak alá arról, hogy csökkentik az általuk termelt műanyaghulladék mennyiségét Nagy-Britanniában. A 42 cég között szerepel a Coca-Cola, a Pepsi, a Proctor and Gamble, az Unilever, a Birdseye és a Nestlé is. Az egyezményt egy fenntarthatósággal foglalkozó civilszervezet, a brit kormány is segítő WRAP kezdeményezte, mely szerint az Anglia szupermarketeiben árult műanyagcsomagolások több, mint 80%-a az aláíró vállalatoktól származik. Az egyezmény aláíróit minden bizonnyal kellőképp motiválta a brit kormány negyedszázadra szóló offenzívája, melyet a műanyaghulladék felszámolására hirdetett meg.
A megállapodás értelmében 2025-re fel kell számolniuk a szükségtelen és az egyszer használatos műanyag csomagolást azzal, hogy újratervezik azt, innovációba fektetnek, vagy újfajta szállítási modellt alakítanak ki. A teljes műanyagmennyiségnek újrahasznosíthatónak, újrafelhasználhatónak vagy - bioműanyagok esetében - komposztálhatónak kell lennie, míg a műanyagcsomagolás 70%-át kell hatékonyan újrahasznosítani vagy komposztálni, emellett minden egyes csomagolásnak legalább 30%-ban kell tartalmaznia újrahasznosított alapanyagot.
Ugyanakkor néhány környezetvédelmi szervezet szerint az egyezmény nem megy elég messzire a műanyaghulladék csökkentésének terén. Szerintük az lenne a legjobb, ha drámaian csökkentenék a csomagolások mennyiségét, csakis így sikerülhetne elzárni a hulladékcsapot.