Túl sok az autós, kevesebben használják a tömegközlekedést Budapesten
Szomorú statisztika: jóval kevesebben használják a tömegközlekedést, és többen ülnek autóba Budapesten, mint a koronavírus-járványt előtt. Mindeközben felújítások és építkezések is nehezítik a közlekedést a fővárosban a nyári időszakban.
A közösségi közlekedés még nem heverte ki a járvány okozta sokkot. Egy 2019-es átlagos naphoz képest most jóval alacsonyabb a tömegközlekedés kihasználtsága.
Az autóforgalom bővült a két évvel ezelőtti képest, az M3-as autópálya bevezető szakaszán például 15 százalékkal. Ugyanakkor a tavaly kezdődött kerékpáros fellendülés folytatódik, júniusban másfélszer akkora volt a biciklis forgalom, mint korábban.
A városban jelenleg a felújítáok, nagyobb beruházások okoznak közlekedési fennakadásokat, három kormányzati beruházás is rontja a közlekedők lehetőségeit. A főváros a Lánchíd, a Blaha Lujza tér és a pesti alsó rakpart felújítását kezdte meg a nyáron, amit már nem lehetetett tovább halogatni. Évtizedes gyakorlat, hogy a nyári időszakra igyekeznek korlátozni a beruházásokat, hogy minél kevésbé terheljék a közlekedőket.
A polgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu szerint a mostani torlódások tehát a beruházásokhoz kötődnek, ennek megfelelően időszakos dugókról lehet beszélni. Így az önkormányzat nem tervezi dugódíj bevezetését. Ha a nyár végére befejeződnek a már említett kormányzati beruházásoknak, akkor valamelyest enyhül majd a torlódás - tette hozzá Balogh Samu.
Kép forrása: MTI / Szerző: Balogh Zoltán