Mire jó a hideg idő?

Magazin

2015/04/20

A klímaváltozás által megbolygatott időjárás akár előnyökkel is járhat? Nézzük, mit mond a tudomány!

Amikor még április elején is olykor be-bekapcsoljuk a fűtést, és nehezen múlik a fagyveszély, jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mire is jó a hűvös idő. Úgy tűnik, számtalan dolgot szerethetünk benne. Ráadásul, ha most éppen melegebb is van, érdemes az időjárás szeszélyeire is felkészülnünk, valamint arra, hogy nagy különbség lehet a nappalok és az éjszakák között. De nézzük, mi mindenben is járulhat hozzá az egészséges életmódhoz a hűvösebb idő.

Egy kis zsírégetés
Ha a teljes fogyókúrát nem is válthatjuk ki azzal, ha elzárjuk a radiátort, az alacsonyabb hőmérséklet segíthet megválni néhány fölös kilótól, mivel a test ilyenkor több energiát használ fel, hogy biztosítsa a megszokott hőmérsékletét.

Jobb alvás
A hűvös segíthet abban, hogy jobban aludjunk, és még az anyagcserét is harmonizálhatja. Érdemes fokozatosan, napról napra egy-egy fokkal lejjebb venni a hőmérsékletet, így a testnek is van ideje hozzászokni. Ezzel pedig nemcsak a pihenésünk minőségét javíthatjuk, de pénzt és energiát is spórolhatunk.

Tanuláshoz, munkához
Az agyunk is jobban működik hűvösben, és éberebbek leszünk, ha nem éppen nyári melegben tikkadozunk. Az ideális hőmérsékletet mindenkinek magának kell megtalálni, de a tudomány szerint a 16-17 fok közötti hőmérséklet az ideális. Egy 1972-ben készült tanulmány szerint ez az optimális hőmérséklet, melyen az iskolai tanulók a legjobban teljesítenek. Ehhez hozzájárul az a kutatási eredmény is, mely nem nagy meglepetésünkre azt állítja, az ember jobban tanul, ha odakint rossz az idő.

Szép bőr
Elterjedt nézet, hogy a hideg idő szárítja és ráncosítja a bőrt, a Harvard Medical School 2010-es hírlevele szerint azonban az éremnek másik oldala is van. A hűvös jót tesz a bőrnek, elsősorban, mert élénkíti a keringést. Emellett az esztétikai hatás sem elhanyagolható, hiszen a hűvösben az arcszínünk pirosító nélül is egészséges színt kap. A hideg esetleges szárító hatása ellen pedig könnyen védekezhetünk hidratálókrémmel és természetes olajokkal. Reméljük, sikerült kedvet csinálnunk a mérsékelt hőmérséklethez - legalábbis addig, amíg be nem köszönt a kánikula.

 

forrás: mnn.com, wikipedia.org

A rovat új hírei

Hasonló

A rovat legolvasottabbjai

A kialvatlanság népbetegség

Az alvás minőségét például a folyamatos online jelenlét is rontja, ezért fontos lenne, hogy lefekvés előtt az emberek már ne ...