A magyar trikolór színeiben pompázik a berlini Zöld Hét
"Rendkívüli lehetőség, hogy Európa legnagyobb mezőgazdasági és élelmiszeripari vásárán (amelyen Magyarország már 45 éve jelen van) közel 400 ezer látogató előtt bemutathatjuk a magyar élelmiszeripar kiválóságait" – fogalmazott Fazekas Sándor a berlini Grüne Woche megnyitó sajtótájékoztatóján. A rendezvény díszvendége idén Magyarország.
Magyarország másodszorra lehet partnerországa a Nemzetközi Zöld Hétnek. 2010 után ismét megkaptuk azt a lehetőséget, hogy agráriumunk fejlődéséről, kiváló, minőségi, egészséges élelmiszereinkről, gasztronómiai hagyományainkról és a magyar konyha újításairól számot adjunk a világnak – mondta a nemzetközi sajtó képviselői előtt a mezőgazdasági miniszter.
Fazekas Sándor hangsúlyozta: a magyar agrárium kiemelkedő teljesítménye nélkül hazánk nem kaphatott volna ilyen rangos bemutatkozási lehetőséget Berlinben, ami egyben a magyar gazdák teljesítményének elismerése is. Mezőgazdaságunk, élelmiszeriparunk nem érhetett volna el ilyen eredményeket, ha termékeink nem felelnének meg a vásárlók egyre növekvő, speciális igényeinek.
2011-ben úgy döntöttünk, talán elsőként a világon, hogy Alaptörvényünkbe foglaljuk: a GMO köztermesztésbe vonása hazánkban tilos. Ez piaci szempontból is nagyon fontos döntés volt, hiszen fogyasztóink nem kérnek a GMO-s termékekből – hangzott el a sajtótájékoztatón.
Az, hogy hazánk a német közönség előtt szerepelhet díszvendégként, amellett, hogy rávilágít a német-magyar kapcsolatok jelentőségére, kifejezi azt is, hogy a világ élelmiszerpiacának, mezőgazdaságának vagy éppen gasztronómiájának számolnia kell Magyarországgal – mondta az agrárminiszter, hangsúlyozva: számunkra Németország mind politikai, mind gazdasági szempontból kiemelkedő partnerország.
Országaink között történelmi távlatú érdekközösség áll fenn, és a további együttműködés sikere is biztos alapokon nyugszik. Németország Magyarország legfontosabb kereskedelmi partnere. A Németországba irányuló mezőgazdasági és élelmiszeripari export évről évre nő.
Fazekas Sándor szót ejtett legfontosabb exportcikkeinkről: a baromfihúsról, a zöldségekről, kolbász- és szalámifélékről, a GMO-mentes, kiváló minőségű magyar mézről, a borról és a pálinkáról. A Grüne Woche-n való partnerországi megjelenésünk a meghatározó magyar élelmiszeripari vállalatok mellett az exportképes KKV-knak is kiváló lehetőséget teremt a bemutatkozásra.
Idén 33 magyar kiállító több száz termékét vonultatja fel a Zöld Héten – hangzott el a minisztertől, aki elmondta: ezek a vállalkozások bemutatják a magyar mezőgazdaság évszázados hagyományait. Ugyanakkor a tradicionális élelmiszerek képviselete mellett bebizonyíthatják: a magyar konyha innovatív, egészséges, biztonságos alapanyagokat használ és a világ gasztronómiai nagyhatalmai között foglal helyet. Szeretnénk, ha a vásár mintegy 400.000 látogatója hírvivője lenne a magyar termékeknek, egész évben keresnék a németországi üzletek polcain a magas minőségű élelmiszereinket.