A nagyvállalatok a vállalati kultúra építése miatt vonják be alkalmazottaikat

Hír

2016/07/19

Egy vállalat sikeressége, fenntarthatósága szorosan összefügg azzal. hogy milyen mértékben sikerült bevonni és érzelmileg is elkötelezetté tenni alkalmazottait a cég és céljai iránt. Ennek egyik hatékony eszköze a munkavállalók bevonása a vállalat CSR és ezen belül támogatói programjaiba. A Magyar Adományozói Fórum 2011-es, a vállalati önkéntesség jellemzőit feltérképező kutatása után 4 évvel újra megkérdezte a 200 legnagyobb hazai vállalat szakembereit arról, hogy milyen szerepet tölt be a munkatársak bevonása a cégek támogatási gyakorlatában. A nemrég közzétett új felmérés eredményei szerint a cégek elsősorban a vállalati kultúra építése céljából indítják el a munkatársak részvételével megvalósított támogatási tevékenységeiket.


A Magyar Adományozói Fórum (MAF) friss, a munkavállalóknak a vállalati támogatásokban betöltött szerepét vizsgáló kutatása során a megkeresett 200 legnagyobb hazai cég közül 51 cég válaszolt a MAF által feltett kérdésekre. Ugyanakkor közülük csak 47 cég számolt be olyan támogatási tevékenységekről, amelyeknek során bevonták valamilyen módon munkavállalóikat is. Sajnos továbbra is jellemző volt, hogy a megkeresett cégek túlnyomó többsége elzárkózott a kutatásban való részvételtől.

A kutatás eredményei szerint a munkatársak bevonása elsősorban a vállalati kultúra építését szolgálja, így az első három leggyakrabban említett cél a cég iránti büszkeség kialakítása, a munkahelyi elégedettség és a csapatépítés volt. Bár a reputáció építése nem prioritás ezeknek a programoknak az esetében, a válaszadók fele (23 cég, 49%) mégis a márkastratégia fontos elemeként és munkáltatói márkáját erősítő eszközként, tudatosan használja fel a munkavállalók részvételével megvalósuló tevékenységeit kommunikációjában.

A cégek leggyakrabban önkéntes programjaikon keresztül mozgósítják alkalmazottaikat (50%), de kifejezetten magas volt azoknak a száma is, akik lehetőséget adtak a munkatársaknak, hogy részt vegyenek az egyéb támogatói programok kedvezményezetteinek kiválasztásában. Emellett szintén népszerű és gyakori megoldásnak számít a munkahelyi adománygyűjtések szervezése (61%).

A hazai vállalati önkéntes programok fő jellemzője, hogy továbbra is a vállalat által szervezett, munkaidőben és csoportosan végzett, főleg fizikai munkát igénylő programok dominálnak, bár egyre többen nyújtanak pro bono szolgáltatásokat is rászoruló szervezetek számára önkéntes vállalásként.

A munkatársak közreműködésével zajló programok során kiválasztott közcélú ügyeket tekintve nincs jelentős különbség az általános vállalati támogatási tevékenységekhez képest. A legtöbb cég az oktatási intézményeket támogat és szintén fontos szerepet tölt be a környezetvédelemhez, illetve a szociális ügyekhez kapcsolódó segítségnyújtás is.

Az alkalmazottakat is aktivizáló jótékony célú kezdeményezések értékelése során a cégek egyelőre még inkább a könnyebben számszerűsíthető eredmények mérésére fókuszálnak. 31 cég (66%) gyűjti össze az információkat a programokban résztvevő dolgozók és 23 cég (49%) a programokkal kapcsolatos média megjelenések számáról. Szintén sokan számon tartják, hogy hány partnert támogattak (21 cég, 44%).

A hosszabb távú hatásokat tekintve a legtöbben a munkahelyi elégedettség javulását, a munkatársak bevonódásának erősödését és a márkaismertség változását követik nyomon.

A vállalati önkéntesség trendjeit jellemezve elmondhatjuk, hogy az előző 3 évhez hasonlóan főleg a résztvevő munkatársak számát és az önkéntességre fordítható munkaidőt tekintve számítanak növekedésre a szakemberek. Ugyanakkor a programokra fordítható költségvetés nagysága nem változik, így a pénzbeli források hatékonyabb és kreatívabb felhasználása jelenti majd a legnagyobb kihívást a következő években.

A tanulmány letölthető itt.

 

forrás: MAF

A rovat új hírei

Hasonló

MAF Felelős Támogatói Védjegy

2015-ben 3 hazai vállalat újíthatta meg, és újabb két cég, a Budapest Airport és a Microsoft vehette át a MAF Támogató Védjegy ...