Játéknak álcázott elektromos autó
Gyerekjátéknak gondolhatnánk a Rimono kísérleti kocsiját, pedig nem az.
Míg a nagy autógyártók többnyire a teljesítménnyel akarják megnyerni a vevőiket, a Rimono nevű japán autógyártó cég egészen más oldalról közelíti meg az elektromos autózást.
A nemrégiben bemutatott, egyelőre kísérleti fázisban létező, kétüléses autó úgy néz ki, mintha egyenesen a játszótérről szöktek volna meg vele. Ez azonban senkit ne tévesszen meg, a kicsi kocsi ettől még nagyon praktikus lehet azoknak, akik rendszeresen csúcsforgalomban közlekednek. Elsősorban arra a célra fejlesztették ki, hogy gond nélkül elnavigáljon még a legtelítettebb nagyvárosokban is.
Az akkumulátorral működő, mindössze 86,6 incs (2.2 m) hosszú jármű a robogó és a személyautó tulajdonságait igyekszik ötvözni. Már messziről feltűnik a nem mindennapi dizájn, a babakék szín, a kerek fényszórók és a rács hiánya az autó elején. Legmeglepőbb jellemzője azonban talán az anyaga: a karosszéria teljes egészében vízhatlan pamutpoliészterből készült, mely a ponyváknak is gyakori alapanyaga. - Ezért még egy szimpla, oszloppal való ütközéses törésteszten (29 km/órával) is biztosan elhasalna a járgány (az Euro NCAP töréstesztekről itt olvashat).
A belső tér berendezése is meglehetősen minimalista, két felnőtt fér el benne, vagy egy felnőtt és két gyerek. A kormány a robogóéra hasonlít, míg a műszerfal leginkább egy gyerekautóéra hajaz. A nagyobb autókban található infotainment (információs-szórakoztató) rendszer funkcióját itt egy iPad veszi át.
A motor 6,8 lóerős, és 4 kilowattórás lítium-ion akkumulátorból nyeri az elektromosságot. Az autó végsebessége 28 m/h (kb. 45 km/h) és egy töltéssel 31 mérföldet (kb. 50 km) képes megtenni. Ezek a paraméterek jóval elmaradnak attól, amit az ismert márkáktól megszoktunk, de a Rimonónak úgy tűnik, nem is célja versenyezni a nagyokkal. A cég elmondása szerint a jármű egyelőre egy kísérlet, mellyel szeretnék felmérni a közvélemény reakcióját. Tovább folytatják tehát a finomhangolást, majd várhatóan 2017 nyarán kezdik meg a gyártását.
Kép forrása: rimono car / Toshihiko Hayashi