Történetének eddigi legjobb évét zárta az Ariston Thermo

Hír

2019/06/05


1.61 milliárd eurós árbevételével és 82 millió eurós nettó nyereségével történetének eddigi legjobb eredményét könyvelheti el az Ariston Thermo Group.

A 2018 december 31.-el végződő pénzügyi év adatai:

  • 1,61 milliárd eurós rekord forgalom,ami + 3,4% növekedés 2017-hez képest.
  • A korrigált EBITDA-t 202 millió euró
  • A nettó profit 82 millió euró, ami – hasonlóan a 2017-es évhez - a forgalom 5,1% -ának felel meg
  • A Calorex cég akvizíciójának sikeres lezárása Mexikóban, ami lehetővé teszi az Ariston Thermo piaci pozíciójának erősítését Amerikában

A Csoport számos országban növekedett és szerzett piaci részesedést, valamint szilárdította meg jelenlétét a meglévő piacokon.  Az innovációra és a fenntarthatóságra összpontosító beruházások és K + F ráfordítások 2018-ban jelentősen nőttek, elérve a 86 millió eurót, ami 8,9% emelkedés a 2017-es évhez képest.  Ez új rekordot jelent az Ariston Thermo történetében.

Fő akvizíció: Calorex

A 2019-es év kezdetének meghatározó vállalati eseménye a Calorex 100% -os felvásárlása. A Calorex földgáz-, elektromos- és napenergiás fűtési megoldásokat kínál lakó- és kereskedelmi célokra, elsősorban a Calorex és a Cinsa márkák révén, amelyek Mexikóban a legismertebbek. Ezzel a felvásárlással az Ariston vezető pozícióra tett szert Észak-Amerikában, valamint Közép- és Latin-Amerikában.

Főbb események 2018-ban

2018 elején az Ariston Thermo visszavásárolta Albacina történelmi üzemét. Ez a művelet szimbolikus jelentőséggel bír a csoport számára, hiszen Albacina az egyik első és legfontosabb történeti alapköve a Merloni vállalkozó családnak.

Az üzem olyan fejlett energiahatékony technológiákat alkalmazó termékek és rendszerek tervezésének, fejlesztésének és gyártásának központja, amelyek termikus komfortot nyújtanak.

2018-ban az Ariston, az Ariston Thermo Group vezető és nemzetközi márkája, elindította az „Ariston Comfort Challenge” elnevezésű globális kampányt, amely a csoport kiemelt értékeit testesíti meg: az innovációt, a kényelmet, a fenntarthatóságot és az energiahatékonyságot. A vállalat egy komfort zónát alakított ki a grönlandi Disko szigeten, a Koppenhágai Egyetem klímakutató csoportja számára, az éghajlatváltozással kapcsolatos áttörő kutatások segítésére.

A Csoport közzétette az új Fenntarthatósági Jelentését is, amelynek célja, hogy az eredményeket és a főbb tevékenységeket a 2018-as pénzügyi évben a vállalat összes érdekeltje számára elérhetővé tegye.

Az Ariston Thermo Magyarországon - Elektromos vízmelegítők: vezető dobogós helyen az Ariston

A csoport hazai leányvállalata 2018-ban is sikeres évet zárt és továbbra is őrzi vezető helyét az energetikai piacon.

A vízmelegítők piacán folyamatosan tartja dobogós helyét és növeli eladásait. Az Ariston elektromos vízmelegítők az utóbbi években egyre nagyobb részt hasítanak ki a magyar piacból, aminek hátterében az áll, hogy a vásárlók egyre nyitottabbak a modern megoldásokra és az olasz dizájnra. Az Ariston termék kínálatában széles körben megtalálhatóak a „smart” termékek, melyek egyre inkább tért hódítanak, és amelyeket telefonos applikációval is lehet működtetni. Ezek között is a legkorszerűbb és egyben legenergiatakarékosabb vízmelegítő a Lydos Hybrid wifi, amely az első és az egyetlen hibrid technológiájú wifis vízmelegítő a hazai piacon.

A Lydos Hybrid elektromos vízmelegítő egyedüliként a hazai piacon „A” energiaosztályos besorolású, ami annak köszönhető, hogy az elektromos és megújuló energiát olyan hatékonyan hangolja össze egy termékben, hogy azzal 50% -os energiamegtakarítást eredményez, egy B energiaosztályú vízmelegítővel összehasonlítva.  Megtérülési ideje átlagosan 2 év.

Kondenzációs kazánok: szolid növekedés

Az ErP hazai bevezetéséből kétségkívül a kondenzációs piac profitált a legtöbbet. A lakosság számára legkönnyebben és viszonylag olcsón elérhető megoldás a kondenzációs kazán volt. Vidéken és a városokban, családi házakban és lakásokban egyaránt jól használható megoldás, a kazánok széles skálájának hazai bevezetésével. A piac jelenleg is stabil a növekedés azonban enyhén lelassult a tavalyi évben.  Míg 2015 és 2017 között a 20 százalékot is meghaladta az éves növekedés, addig a tavalyi évben hozzávetőleg csupán 15 százalékkal adtak el többet a piacon, mint a korábbi évben. Az Ariston továbbra is a legjobbak között van.

A kondenzációs piacon is nyitottak a fogyasztók az innovációk iránt, így egyre keresettebbek a hibrid rendszerek valamint a „Smart Home” koncepció, mely lényege, hogy az IOS vagy Android rendszerű telefonunkkal vezérelhetjük a kazánunkat. Az Ariston termék kínálatában megtalálható megannyi modell, mely a konnektivitásra helyezi a fő hangsúlyt.

Megújulók: várhatóan a hőszivattyú lesz a slágertermék

A kondenzációs piac növekedési ütemének csökkenése hátterében a megújulók térhódítása valószínűsíthető. Míg 2016-ban szinte ismeretlen volt a fogalom a hazai piacon, azóta ugrásszerűen megnövekedett a megújulók eladása. A legkeresettebb termék a megújulók között a hőszivattyú, amelynek eladása dinamikusan növekszik évről évre. A hőszivattyú ugyan nem a legolcsóbb beruházás jelenleg, mégis egyre több családi ház tulajdonosa tervez hosszútávra és választja ezt a megoldást. Országon belül a legnagyobb érdeklődés Budapesten, az Észak-Dunántúlon, valamint a Balaton környékén tapasztalható a hőszivattyúk iránt. A jövőt illetően, Pavek Gábor az Ariston Thermo ügyvezetője elmondta: „míg a kondenzációs kazán megmarad a lakásokban, addig a hőszivattyú várhatóan a családi házak legnépszerűbb terméke lesz az elkövetkező években. Korábban a lakosságnak és a szerelőknek sem voltak információi a megújulókról, mostanra viszont egyre több partner ajánlja ezt a megoldást az ügyfeleknek.”

Pavek Gábor azt is elmondta, hogy a korábban túl magas megújuló árak mára konszolidálódtak és az állam is segíti a lakosságot energetikai korszerűsítési pályázatokkal. A GINOP és a nulla százalékos hitel mindenképp a modern megoldások felé tereli azokat, akik cserében vagy új termék vásárlásában gondolkodnak. Igy a hőszivattyúk aránya mostanra elérte a 24-30 százalékos éves növekedést a magyar piacon, ami az igazgató szerint tovább fog erősödni az elkövetkező években. Az erősödésre szükség van, hiszen az Eurostat adatai szerint a megújulók arányát tekintve Magyarország jelenleg az európai mezőny utolsó harmadában van. A jó hír, hogy a 2020-ra tervezett eredményt máris elértük, mégis szinte reménytelennek tűnik a felzárkózás a skandináv államok mögé.

Az Ariston hazai terveiről szólva Pavek Gábor elmondta, hogy céljuk a kondenzációs piacon elért dobogós hely megtartása, valamint a megújulók piacából való legnagyobb részesedés megszerzése. Ennek érdekében folyamatosan képzik a szervízhálózatukba tartozó szakembereket, akiket a legfrissebb információkkal látnak el országszerte. A megújuló termékpalettát is bővítik és a legújabb fejlesztéseket a magyar piacra is behozzák rendszeresen. Idén a split és monoblock hőszivattyúk legújabb típusaival újítanak.

A vállalat a jövőben is folytatja négy éve működő CSR programját. Ennek keretében ingyenes energiatudatossági képzést biztosít óvodapedagógusok számára, amely minden évben más régióba látogat el azért, hogy mindenki helyben tudja igénybe venni a képzést.  A tréning egy egész éves program első lépcsője, amellyel a vállalat azt szeretné elérni, hogy már óvodás korban elkezdődjön a szemléletformálás és a felnövekvő generáció már a DNS-ében hordozza az energiatudatosságot. További információ ezen a linken.


Az Ariston Thermo a világ egyik vezető vállalata a fűtő és vízmelegítő rendszerek területén. A vállalatcsoport megújuló energiaforrásokon alapuló megoldásokat, például napkollektoros rendszereket és hőszivattyúkat fejleszt, valamint folyamatosan beruház az innovációba az egyre fejlettebb smart rendszerek fejlesztése érdekében. 2018-ban a csoport 1,61 milliárd eurós forgalmat bonyolított le, és több mint 150 országban 8 millió terméket értékesített. Tavaly 6800 alkalmazottat, 66 működő vállalatot és 5 képviseleti irodát működtetett 40 országban.  27 gyárat üzemeltetett 15 országban, 23 kompetencia központot, valamint K+F központot irányított 14 országban. A csoport a termékek, rendszerek és szolgáltatások teljes skáláját kínálja, elsősorban az Ariston, az Elco, a Chaffoteaux, ATAG és Racold, NTI HTP márkák égisze alatt. Az Ariston Thermo célja, hogy előremutató megoldásokat hozzon létre a termikus energia terén, amelyek a minőség, az energiatakarékosság és a környezettudatosság optimális kombinációját kínálják.


Kép forrása: Ariston

 

forrás: Ariston

A rovat új hírei

Hasonló

A rovat legolvasottabbjai