90 éves az Ariston - Jelentős növekedés a magyarországi hőszivattyú piacon

Hír

2020/08/13

Növekvő eredményekről számol be az alapításának 90. évfordulóját ünneplő Ariston Thermo Group. A háztartási, kereskedelmi és ipari létesítmények hőtechnikai megoldásai terén nemzetközi piacvezető cég igen sikeres időszakot tudhat maga mögött.

Az Ariston Thermo Group a 2019. december 31.-el végződő pénzügyi évben az alábbi eredményeket érte el:

 

  • 1,71 milliárd € árbevétel, + 6,1%-os növekedés a 2018-as évhez képest - az eddigi legjobb eredmény a vállalatcsoport történetében
  • Az árbevételek 72%-a megújuló és nagyhatékonyságú megoldásokból származik
  • EBITDA: 223 millió €, 10,4%-kal több 2018-hoz képest
  • Korrigált üzemi eredmény (EBIT): 149 millió €, ami a forgalom 8,7%-ának felel meg
  • 2020-ban a vállalatcsoport alapítása 90 éves évfordulóját ünnepli

 

A 2019-es év rendkívül kedvezően alakult az Ariston Thermo számára forgalom és jövedelmezőség szempontjából. A 2018-as árbevételhez képest 6,1%-kal több, 1.710 millió euró árbevétellel és 223 millió eurós korrigált EBITDA-val, az előző évi 202 millióhoz képest + 10,4 % -al többet könyvelt el a tavalyi évben. Eközben a kutatás-fejlesztésbe fektetett összegek meghaladták a 77 millió eurót, jól tükrözve az Ariston Thermo ilyen irányú törekvéseit.

"2019-ben folytattuk elköteleződésünket a jövedelmező növekedés iránt, fenntarthatósági céljainkat folyamatosan a középpontba helyezve: minden gazdasági és pénzügyi mutatónk rekorderedményt ért el a vállalatcsoport történetében" - nyilatkozta Paolo Merloni, az Ariston Thermo igazgatótanácsának elnöke. - "Kitűnő eredményeket értünk el a megújuló megoldások terén, nőttek az árbevételeink, az eladási mennyiségeink és a piaci részesedéseink is. Ez mutatja azt, hogy az utóbbi években végzett kutatás-fejlesztési beruházásaink és innovatív piacfejlesztési („go-to-market”) stratégiáink meghozták a várt eredményeket. Ebben a szellemiségben, 2019-ben tovább erősítettük törekvéseinket, 2018-hoz képest 40%-kal többet fektetve a megújuló termékek ágazatába, amely főként Olaszországra összpontosul. 2020 eddig kritikus év volt a COVID-19 válság miatt, az utóbbi évek kedvező eredményei viszont megerősítették elszántságunkat és gazdasági stabilitást, működési és iparági rugalmasságot valamint szilárd mérlegeredményeket biztosítanak számunkra, így szembe tudunk nézni a nehézségekkel."


A vállalatcsoport 2020-ban ünnepli alapítása 90. évfordulóját

Az Ariston Thermo vállalatcsoport története 1930 júliusában kezdődött, amikor Aristide Merloni a Marche régióban található Fabrianoban megalapította a Merloni Industries társaságot. A vállalat azóta nemzetközivé nőtte ki magát és világszerte több mint 150 országban van jelen 7500 munkavállalóval és több mint 8 millió eladott termékkel. A fenntarthatóság a vállat egyik alappillére, de jelentős összegeket invesztál kutatás-fejlesztésbe, digitalizációba és az emberi erőforrások fejlesztésébe, évről évre.

A 2019-es év fő eseményei

Az év legjelentősebb eseményei közé tartozik, hogy az Ariston Thermo április végén befejezte a Calorex 100%-ának kivásárlását. A Calorex egy alapvetően Mexikóban és az Amerikai Egyesült Államokban tevékenykedő vállalat, amely gáz-, villamos-, illetve napenergiával működő kazánok tervezésével, gyártásával és forgalmazásával foglalkozik, piacvezető márkák és jelentős piaci részesedés birtokában. A felvásárlás lehetővé tette a vállalatcsoport jelenlétének megerősítését az amerikai kontinensen, vezető szerepet szerezve Mexikóban és megalapozva a jövőbeni növekedési lehetőségeket Észak-, valamint Közép- és Dél-Amerikában is.

A csoport számos tevékenységet végzett 2019 során hőszivattyú ágazatának növelésére. Az év elején bevezette a holland és belga belföldi piacokon az Energion M levegő-víz hőszivattyúkat (magában álló és hibrid változatban is) ATAG márkanévvel. Ezen túl a vállalatcsoport júliusban útjára indította az olasz piacon új, süllyesztett hőszivattyús megoldásait fűtéshez, hűtéshez és vizesblokkok vízmelegítéséhez Ariston, Chaffoteaux és Elco márkanevek alatt. Ezek rendelkeznek minden szükséges részegységgel a teljes beüzemeléshez: kazánnal, technológiai tartállyal, elektromos ellenállással és tágulási tartályokkal.

A prémium termékek kategóriáját is bővítette az utolsó negyedévben az új Aerotop G 14.2 és Aerotop S típusokkal Elco márkanév alatt.A már meglévő kínálat megújítása során bevezette a legmodernebb elektronikus kezelőfelületeket, invertereket és ventilátorokat a minőség és a teljesítmény javítására, valamint a költségek és a zaj csökkentésére. A bevezetés színtere elsősorban a svájci és a német piac volt.

Végezetül, az Ariston Thermo ismét igazolta, hogy élen jár a hőmérsékleti kényelem háztartási öko- szisztémákba integrálásában. Annak eredményeképpen, hogy a vállalatcsoport folyamatosan integrálja a fűtési rendszereit a nemzetközi „okos otthon” platformokba, 2019-ben a cég erősítette az összekapcsolási szolgáltatások kínálatát, kompatibilitást dolgozva ki az Amazon Alexa, Apple Homekit és Google Assistant rendszerekkel, olyan hangvezérlést kínálva, ami egyszerű és igényre szabott kommunikációt tesz lehetővé a termékekkel. Mára már 65.000 vevő használja az összekapcsolást, élvezve a távvezérlés, energiatakarékosság és folyamatos rendelkezésre állás előnyeit.

A vállalat professzionális átjárhatósági megoldásokat is kínál a végfelhasználóknak szánt szolgáltatásokon túl, lehetővé téve a párbeszédet a rendszerei és a harmadik felek szoftveres platformjai között – például távszervizhez. Ezáltal az ő kínálatuk is bővül, és új lehetőségek, üzleti modellek születnek egy egyre rugalmasabb és fenntarthatóbb jövő érdekében.

 

Az Ariston Thermo Magyarországon

A hazánkban 1998 óta jelenlévő vállalat évek óta őrzi dobogós helyét a kazánok, elektromos vízmelegítők valamint a megújulók hazai piacán. Az elektromos vízmelegítő piacon stabilan tartja helyét, ahol „smart” készülékeit immár az egész ország ismeri és vásárolja. A takarékosság és csökkentett kibocsátás mellett az olasz dizájnnak is sokat köszönhet a cég, hiszen készülékei vízszintesen és függőlegesen felszerelve is nagyon mutatósak. A hazai elektromos vízmelegítők piacán az utóbbi években stagnálás tapasztalható, így 2019-ben összesen 1 százalékkal nőttek az eladások.

Az Ariston a kazánok piacán is folyamatosan az élvonalban van különösen az ErP 2016-os hazai bevezetése óta. Az európai uniós szabályozás bevezetésének évében és 2019-ben is lassuló piaci folyamatoknak lehettünk tanúi, amit az újépítésű ingatlanok átadása sem tudott egyensúlyba hozni. Ennek hátterében több okot jelölt meg az Ariston. Az egyik az építőiparban tapasztalható munkaerőhiány volt, ami jelentősen lassította a projekteket, de a CSOK hatása sem volt érezhető már a tavalyi évben.  A kondenzációs piacon 5 százalékos emelkedés volt tapasztalható az elmúlt évben, ami főként az új beruházásoknak volt betudható. A városi lakosság ugyan továbbra is a kondenzációs technikát választja új termék vásárlásakor, ám a családi házakban egyértelmű a hőszivattyús rendszerek előretörése.

Míg 2018-ban már 24 százalékos növekedés volt tapasztalható a hazai hőszivattyú piacon, addig a tavalyi évben ez tovább emelkedett és az eladások száma megduplázódott. Továbbra is Pest megyében vásárolják a legtöbb hőszivattyút országos összehasonlításban, ahol leginkább az új családi házak építésénél gondolkodnak ilyen modern megoldásokban. A legnépszerűbb termékek a levegő-víz hőszivattyúk melyek esetében nincs fagyásveszély, működésük csendes és jelentős energiamegtakarítást eredményeznek a csökkentett kibocsátáson túl.

Pavek Gábor szerint a hőszivattyú piacot még a koronavírus sem tudta megállítani. Az Ariston Thermo Hungária Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a 2019-es évben a vállalat már három számjegyű mennyiséget tudott értékesíteni, ami az idei évben tovább fog nőni. Az Ariston kiemelt területként kezeli ezt a piaci szegmenst és tavaly óta már a legmodernebb „split” és „monoblock” hőszivattyúkat is értékesít a hazai piacon.

Az ügyvezető azt is elmondta, hogy az új szabályozás is a megújulók felé vezeti a vásárlókat, hiszen 2021.01.01-től az új építésű ingatlanok esetében minimum BB besorolású energetikai tanúsítványra lesz szükség. Ez azt jelenti, hogy 25%-ban helyi megújuló forrásokat kell alkalmazni az építkezéseknél. Mivel a magyar lakóépületek kevesebb mint 5%-a felel meg ennek a feltételnek, így várhatóan még többen fognak a hőszivattyú vásárlás mellett dönteni a következő évtől. Az Ariston szerint sokan cserélik majd korszerűsítéskor meglévő kazánjukat hőszivattyúra azok is, akik ingatlanuk energetikai besorolását szeretnék javítani és ezzel növelni annak értékét.

A korszerű technika lakossági vásárlását az is segíti, hogy az idei évben EU források is rendelkezésre állnak 0%-os hitel formájában olyan magánszemélyek, társasházak és lakásszövetkezetek részére, akik energetikai korszerűsítésben gondolkodnak. Ezen felül kedvezményes tarifát igényelhetnek a megújulókat felhasználó lakossági ügyfelek és kisebb közintézmények, mellyel további 30-40 %-al csökkenthetik villamosenergia számlájukat.

A  vállalat 2020-as terveit illetően Pavek Gábor kiemelte, hogy a Ariston Thermo minden üzletága esetében a dobogós eladási hely megtartása a cél. A kondenzációs kazánok piacán visszaesésre számítanak idén, ami főként a Covid19 valamint a vele együtt járó fizetőképes keresletcsökkenés, a beruházások lassulása valamint a GDP visszaesés következménye lesz várhatóan. A hőszivattyú piacon ezzel szemben további jelentős növekedésre számítanak 2020-ban és a következő években egyaránt, amelyet az eladási statisztikák folyamatosan igazolnak.

A vállalatról

Az Ariston Thermo egy nemzetközi piacvezető vállalat a vízmelegítés és a környezetfűtés megoldásai terén. A vállalatcsoport megújuló energiákat, például napenergiával működő fűtéseket és nap- energiát használó szivattyúkat tervez és gyárt, folyamatosan beruházva az innovációba, egyre fejlettebb összekapcsolható rendszereket kifejlesztve. 2019-ben a vállalatcsoport forgalma 1,71 milliárd euró volt, és 8,2 millió terméket adott el világszerte több mint 150 országban. 7.500 munkavál- lalót, 69 telephelyet és 6 fiókirodát számlál 42 országban, 26 gyártóüzemmel 15 országban és 24 szakértői kutató-fejlesztő központtal 15 országban. A vállalatcsoport teljes termék-, rendszer- és szolgáltatásválasztékot kínál elsősorban Ariston, ELCO, Chaffoteaux, Atag, Racold, Calorex, NTI és HTP márkanevek alatt. Az Ariston Thermo célja, hogy a jövőre összpontosítson a hőmérsékleti kényelem terén, a minőség, az energiahatékonyság és a környezettudatosság optimális elegyét biztosítva.


Képek forrása: Ariston Thermo Group

 

forrás: Ariston Thermo Group

A rovat új hírei

Hasonló