A Pampers pelenkák termelési hulladékának egy részét kartondobozokká alakítják

Hír

2018/05/13

A Procter&Gamble bejelentette, hogy 2020-ra kitűzött, környezeti-fenntarthatósági célkitűzéseinek legnagyobb részét sikerrel teljesítette, és máris új, széleskörű célokat tart szem előtt, amelyeket 2030-ig valósít meg. Az „Ambition 2030” nevű program kiemelt célja, hogy lehetővé tegye és ösztönözze a környezetre gyakorolt pozitív hatásokat továbbra is értéket teremtve a vállalat és a fogyasztók számára.

„Hiszünk abban, hogy képesek vagyunk felelősségteljes döntésekre és fenntartható életmódra ösztönözni vásárlóinkat, miközben továbbra is segítséget nyújtunk nekik termékeinkkel – nyilatkozta David Taylor, a P&G elnök-vezérigazgatója. – A fogyasztók a nagy márkáktól nemcsak kiváló minőséget várnak el, hanem megoldásokat a világ legösszetettebb problémáira, és ha jobban belegondolunk, ez az igény érthető, hiszen globális szinten naponta közel ötmilliárd embert érünk el termékeinkkel, a lehetőségünk tehát valóban megvan a változtatásra.”

A P&G régóta ismert arról, hogy olyan innovatív megoldásokat vezet be, amellyel képes csökkenteni a vállalat ökológiai lábnyomát. Magyarországi gyáraik meghatározó szerepet töltenek be a cég globális fenntarthatósági céljainak elérésében. A csömöri gyár a vállalat egyik legnagyobb női higiéniás termékeket gyártó üzeme – olyan márkák termékeit gyártják itt, mint az Always, a Discreet vagy a Tampax – és nem mellesleg ez a gyár volt az első, amely 2007-ben megkapta a Zero manufacturing Waste to Landfill elismerést. Az üzemben a termelési hulladékból tömörített burkolólapot készítenek.

A cég másik, Gyöngyösön üzemelő gyárában Pampers pelenkákat gyártanak, valamint Oral-B és Braun termékeket szerelnek össze, mindezt a legmagasabb környezetvédelmi előírásoknak megfelelve, beleértve a változatos energia-újrahasznosítást és a hulladék-újrahasznosítást, azaz nem szállítanak hulladékot a hulladéklerakó telepekre. A gyárban a Pampers pelenkák termelési hulladékának egy részét kartondobozokká alakítják, másik része elégetésre kerül, az így termelt energiát pedig újrahasznosítják. A lengyel Gillette gyárban a felesleges műanyag fogantyúk felhasználásával műanyag vállfák készülnek.

A vállalat az alábbi célokat tűzte ki 2030-ig:

Márkák
A P&G célja, hogy húsz vezető márkájának – köztük az Always, Ariel, Dawn, Jar, Febreze, Head&Shoulders, Pantene, Pampers és a Tide – csomagolása 100%-ban újrahasznosíthatóvá vagy újrahasználhatóvá váljon; valamint, hogy további fenntartható megoldásokat vezessen be, illetve az átláthatóság teljeskörű biztosításával növelje a fogyasztók bizalmát.

Gyártás, üzemeltetés
A P&G üzemei felére csökkentik az üvegházhatást kiváltó gázok kibocsájtását, és elegendő megújuló energiát biztosítanak a gyárak 100%-os energiaellátásához. A vállalat legalább 5 milliárd liter vizet ún. cirkuláris vízgazdálkodás révén rendelkezésre álló forrásokból biztosít.

Társadalom
A vállalat továbbra is olyan partnerségeket kíván teremteni, amelyek lehetővé teszik az emberek, a bolygó és a vállalatok fejlődését, és amelyek többek között megakadályozzák a műanyaghulladék-áramlást a világ óceánjaiba, védik és bővítik az erdős területek számát, tágítják az nedvszívó higiéniai termékek újrahasznosítási megoldásait, és világszerte óvják a kiemelt vízgyűjtőmedreket.

Úttörő környezetvédelmi hagyatékát ápolva a cég már számos 2020-ig kitűzött célját teljesítette azon a három területen, amelyekkel kiemelten foglalkozik. E három terület az éghajlatváltozás (2010-re 16%-kal csökkentette az üvegházhatású gázok kibocsátását globális szinten), a vízfogyasztás (2010-re 27%-kal csökkentette gyárainak vízfogyasztását) és a szennyezés (a vállalat elérte, hogy gyáraiból nulla hulladékot szállítsanak a szemétlerakókba).

A vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettsége a márkáiban is tetten érhető, ami földrajzilag különböző módokon nyilvánul meg. A Tide purclean bio bázisú összetevőket tartalmaz; a Head&Shoulders flakonja a Franciaországban a tengerpartokon összegyűjtött műanyag hulladékból készül; a gyártás során a gyárakat szélenergiával és biomasszából nyert gőzzel táplálják. Kutatási fejlesztéseik teljes egészében átformálják a műanyagok újrahasznosítását, és évente egész iparágakat szolgálnak ki, túlmutatva a P&G vállalaton.

„2030-as céljaink a világ legsúlyosabb környezeti kihívásainak kezelésére irányulnak: a véges erőforrások és a növekvő fogyasztás problémakörére. – nyilatkozta Virginie Helias, a P&G Globális Fenntarthatósági Részlegének alelnöke. - Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy mi egyedül nem adhatjuk meg minden kérdésre a választ. Megfelelő partnerségek kiépítésére, hosszútávú együttműködésre van szükség ahhoz, hogy érdemi fejlődést érhessünk el, és márkáink számára olyan újításokat fejleszthessünk, amelyek a felelősségteljes fogyasztást a következő szintre emelik majd.”

„A P&G vezető szerepet tölt be a fenntartható fejlődés útján. A cég stratégiája elkötelezett, hogy a vállalkozások sikeresebbé válhatnak, ha a fenntartható fejlődés útját követik. Kitörő örömmel fogadjuk a P&G 2030-as céljait, amelyek nemcsak a vállalat részvényeseire gyakorolnak majd pozitív hatást, hanem a környezetre és a társadalomra is.” – mondta Peter Bakker, az Üzleti Világtanács a Fenntartható Fejlődésért egyesület elnöke és vezérigazgatója.

A P&G társadalmi tevékenysége
A környezeti fenntarthatóság áll a P&G társadalomhoz kötődő törekvéseinek középpontjában. A cég etikai és vállalati felelősséggel kapcsolatos kérdésekkel, közösségi hatásokkal, a nemek közötti egyenlőtlenség problémakörével, a sokszínűség és a beilleszkedés témakörével egyaránt foglalkozik. A társaság programja támogatja az Egyesült Nemzetek Fenntartható-Fejlődési Céljait a szegénység felszámolása, a bolygó védelme és mindenkinek egyaránt kijáró jólét biztosítása érdekében.

A Procter & Gamble-ről
A vállalat portfoliója az egyik legerősebb a világon olyan megbízható, minőségi és vezető márkákkal, mint az: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, ®, Bonux®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, and Whisper®. A P&G csapata mintegy 70 országban van jelen világszerte. A P&G-ről és termékeiről szóló legfrissebb hírekért és részletes információért látogasson el a http://www.pg.com oldalra.

forrás: P&G

A rovat új hírei