Így lehet fenntartható módon repülni!

Hír

2019/01/17

A légi közlekedés összeköti a világ különböző pontjain élő embereket, emellett pedig hatással van környezetünkre is. Az Air France-KLM számára kiemelten fontos a környezetvédelem, ezért a lehető legtöbb területén igyekszik fenntartható módon működni. A légitársaság büszke arra, hogy 14 egymást követő éve az élmezőnyben foglal helyet a Dow Jones Fenntarthatósági Index listáján, ebből pedig 12 alkalommal az első helyen végzett.

A vállalat törekvése, hogy az ökológiai lábnyomát minden területen a lehető legalacsonyabbra csökkentve magasra tegye a lécet a vállalati társadalmi felelősségvállalásban. - Hogy hogyan éri el ezt az Air France-KLM?

A légivállalat a fenntarthatóságot mind az üzletben, mind a mindennapi feladatok során szem előtt tartja, és erre ösztönzi utasait is, hogy közösen érjék el az ENSZ fenntartható fejlődési céljait.

Repülés bioüzemanyaggal

A KLM 2011-ben a világon elsőként indított bioüzemanyaggal hajtott kereskedelmi járatot. A vállalat a bioüzemanyag legnagyobb felhasználója Európában, sőt, az egész repülési ágazatban; évente több mint 500 KLM járat repül bioüzemanyaggal. 2017 decemberében az Air France és az ágazat másik négy képviselője aláírt egy zöld megállapodást a francia állammal. Ez az elhatározás a bioüzemanyagok megfelelő beszerzési láncának kialakítását hivatott elősegíteni egy körforgásos gazdaságban.

Mi az a bioüzemanyag? Olyan repülőüzemanyag, ami nem finomított petróleumból, hanem megújuló forrásokból, például használt sütőolajból készül. Az elkövetkezendő évtizedekben egyelőre nem várható, hogy a repülőgépek működéséhez egyéb alternatív energiaforrások - hidrogén vagy az elektromos áram -  legyenek elérhetőek, így a bioüzemanyaggal repülés az egyetlen módja, hogy a légitársaságok jelentősen csökkentsék ökológiai lábnyomukat. A bioüzemanyag akár 80 százalékkal csökkentheti a szén-dioxid kibocsátást a hagyományos üzemanyagokhoz képest.

A vállalat büszke rá, hogy 2011 óta 18 százalékkal csökkentette az egy kilométerre és egy utasra eső szén-dioxid kibocsátását, 2020-ra pedig azt tűzte ki célul, hogy ezt a mutatót további 20 százalékkal redukálja. Annak érdekében, hogy ezeket az eredményeket elérje, a legfontosabb lépés a flotta megújítása, ami nagyban növeli az üzemanyagfelhasználás hatékonyságát. Az Air France-KLM éppen ezért csökkenti gépei tömegét, optimalizálja a repülési pályákat, és úgy képzi ki pilótáit, hogy mindig a leggazdaságosabb módokon járjanak el.

Azért, hogy a repülési ágazat hatékonyabban és fenntarthatóbban működhessen, rengeteg kutatás-fejlesztési és innovációs projectet támogat az Air France-KLM. Csatlakozva francia és holland zöld megállapodásokhoz létrehozta a KLM Corporate BioFuel Program és az Air France Lab’line for the Future programot, így működik közre a bioüzemanyagok nemzetközi ellátási láncának kialakításában. Emellett a KLM része az Európai Kibocsátási Kereskedelmi Rendszernek (ETS)is, ami szabályozza az európai járatok szénkibocsátását.


CO2 kompenzációs program

Az Air France-KLM tudja, hogy az utasok is szeretnék kivenni részüket ökológiai lábnyomunk csökkentéséből, így lehetővé teszi számukra, hogy kompenzálják az utazásból adódó szén-kibocsátásukat a CO2ZERO program keretében. A „szén-dioxid-mentes” utazások programban az utasok egy kis hozzájárulással tudják kompenzálni repülőútjuk szén-dioxid-kibocsátását az online jegyvásárlás során, illetve a My Trip applikáción keresztül. A járatonkénti szén-dioxid kibocsátás mennyisége függ a repülőgép típusától, a megtett távolságtól és a járat telitettségétől. Az ily módon befolyt összegből az Air France és KLM helyi környezetvédelmi projekteket támogat. Ezek a projektek nemcsak csökkentik a szén-dioxid kibocsátást, de a helyi fenntartható fejlődést is segítik. A KLM a panamai erdőkért küzdő Gold Standard Projectnek is elkötelezett támogatója. A Gold Standard díj olyan kezdeményezések kitüntetése, amik a leghatékonyabban küzdenek a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért és a fenntartható fejlődésért. Emellett az Air France a Good Planet Alapítvánnyal is együttműködik, ami napenergiával működő konyhai sütőket kínál Bolíviában és Peruban, erdővédelmi programot végez Madagaszkáron; biogázfeldol gozókat és vermikomposztálókat gyárt Indiában.

 

Hulladékgazdálkodás

Az Air France-KLM szolgáltatásai hulladék termelésével járnak, a vállalat azonban minden erejével azon van, hogy ezt a lehető legalacsonyabbra csökkentse, és újrahasznosítson mindent, amit csak lehet. Az elhatározás négy legfontosabb jelszava az újragondolás, újrahasznosítás, többszöri használat és csökkentés. A vállalat célja, hogy a szolgáltatásaihoz szükséges termékek minden életszakaszában szem előtt tartsa a fenntarthatóságot.

Annak érdekében, hogy minimalizálja a szemét környezetre gyakorolt hatását, az Air France újratervezte szelektív hulladékgyűjtési stratégiáját. A tálcák, tárolók és ételhordó kocsik egy részét például újrahasznosítja a vállalat. Négy fajta anyagot különböztet meg: műanyag, textil, fém és papír. Ezen felül pedig Follow Printet használ minden munkaállomásán, ami csak felhasználók külön kérése esetén engedi a nyomtatást, így 22,8 millió papírlapot takarít meg évente.

A KLM járatain kínált hagyományos újságok csökkentésével évi 360 000 kilogramm papírt spórol. Éves szinten ez 229 000 litert kerozint takarít meg a KLM-nek, így 577 tonnával csökkent a szén-dioxid kibocsátása a vállalatnak, ami körülbelül 100 magyar háztartás éves kibocsátásával egyezik meg. Emellett 2019 végére a KLM lecseréli a földi kiszolgálójárművei 75%-át elektromos hajtásúakra, így az első légitársaság lesz, ami kizárólag elektromos rakodógépekkel dolgozik.

Az Air France-KLM-ről: Az erős európai bázissal rendelkező globális óriásvállalat, az Air France-KLM csoport fő tevékenységi területei a személy- és teherszállítás és a repüléstechnikai karbantartás. Az Air France-KLM az Európából induló nemzetközi légiforgalom vezető vállalatcsoportja. 2018-ban, a csoport öt légitársaságának – az Air France-nak, a KLM Holland Királyi Légitársaságnak, a Joonnak, a Transavia-nak és a HOP!Air France-nak köszönhetően 116 országban összesen 314 desztinációra repíti ügyfeleit. Az Air France-KLM 537 repülőgépével 2017-ben 98,7 millió utast szállított. A vállalatcsoport közel 2300 napi járatot üzemeltet, elsősorban a Paris- Charles de Gaulle és az Amsterdam-Schiphol repülőterekről.  Az Air France-KLM Flying Blue hűségprogramja Európában vezető szerepet tölt be, több mint 15 millió taggal. Az Air France-KLM és partnerei, a Delta Air Lines és az Alitalia több mint 270 napi járatot üzemeltet a legnagyobb transzatlanti légitársasági szövetségként. Az Air France-KLM szintén tagja a 20 légit ársaságból álló SkyTeam szövetségnek, amely több mint 16.600 napi járatot indít 177 ország több mint 1.070 úticéljára.



Képek forrása:
Kiemelt kép: Wikipedia, Szerző: Aero Icarus
Második kép: Air France-KLM
forrás: MTI

A rovat új hírei

Hasonló