Ananászrostból készült táskák
A cég újrahasznosítható alapanyagokkal dolgozik és ügyel a munkások jogainak védelmére is.
Luke Swanson és Brooke McEver épp Bangladesben dolgoztak a Rana Plazában történt tragédia idején, és az események hatására döntöttek úgy, céget alapítanak, mely többek között az etikus termelés elveit igyekszik népszerűsíteni. Tripty névre keresztelt projektjük arra tanítja a helyieket, hogyan tudnak kiegészítőket és öltözékeket gyártani ananászból, pontosabban az ananásztermelés során keletkező növényi hulladékokból. A darabok egyedi minta alapján készülnek és a festéshez is természetes fakéregfestéket, illetve indigót használnak.
Az alapító, Luke Swanson elmondta, hogy bár közvetlenül a ruhaipar igazságtalan működése inspirálta a létrejöttüket, céljuk sokkal átfogóbb, minthogy pusztán egy csoportra vagy ügyre szorítkozna. A Tripty nemcsak ruházatot gyárt, de szeretné megmutatni, hogyan lehetséges tisztességes feltételekkel üzemeltetni egy vállalkozást. – A foglalkoztatási stratégiánkkal szeretnénk elejét venni az emberkereskedelemnek, ezért olyan hímzőcsoportokkal dolgoztatunk például, melyek kiválasztását helyiek végzik, és a munkásoknak lehetőségük van arra, hogy érvényesítsék a jogaikat - tette hozzá Swanson.
Az elmúlt fél évben lezárult Kickstarter kampány megalapozta a vállalkozás bangladesi és nemzetközi jelenlétét is. Nemrégiben elkészült új kollekciójuk darabjai ananásszövetből illetve gyári hulladékokból állnak. Bár a cég még egyelőre kicsi, folyamatosan tervezik a bővítését. Gépeket vásároltak és a természetes festés módszereire, a minőségellenőrzésre és a kiegészítők gyártására tanítják a helyieket. Igyekeznek a gazdákat is arra inspirálni, hogy újragondolják a hulladékgazdálkodásukat és szövetet készítsenek a növénytermesztés melléktermékeiből. Swanson így foglalta össze a gondolkodásuk alapelveit: – Minden egyes projekt minden fázisában megvizsgáljuk a feladatokat, az anyagokat és a készterméket, hogy lássuk, van-e jobb módja is annak, ahogy a dolgokat csinálni lehetne. Ezért az üzleti modellünket nem igazán lehet lemásolni, versenyezni viszont lehet vele. Ez sokkal inkább egy gondolkodás- és megközelítésmód, mint pontos recept.