Papírgyártás: Évente több millió fát fogyasztunk el

Hír

2016/08/28

Magyarországon éves szinten 980 000 tonna papírhulladék keletkezik, melynek legnagyobb részét - fejenként átlagosan 0,1 tonna papírt - a lakosság termeli ki. A valódi problémát nem az eldobált papírhulladék jelenti, hiszen lebomlási ideje gyors, környezetszennyező hatása pedig elenyésző. A gond az, hogy a papírt újból elő kell állítani.

A papír előállításához nagyon sok energiára van szükség, a papírgyártás a világ energiafelhasználásának 4%-ért felelős. Egyetlen tonna papír előállításához pedig legalább 2-3,5 tonna fát (10 darab fát) kell elpusztítani.

A felhasznált papír legnagyobb részét a postaládába dobott bolti katalógusok, hirdetések, szórólapok képzik, de emellett népszerű papírhulladéknak számítanak az újságok, a csomagolóanyagok, az iratok, és a különböző termékek papírcsomagolásai is. Magyarországon évente fejenként 26 kilogrammnyi szórólapot kapunk, amelyek gyártásához 80 kilogrammnyi fát kell kivágni. Csak legális forrásból évente 84.000 tonna direktmarketing-anyagot kap a lakosság, derül ki a Nem kérünk több szórólapot! 2014-es kampány adataiból.

Legkönnyebben úgy tudunk védekezni a felesleges papírhulladék ellen, ha többször is használunk egy papírt, vagy tudatosan újrahasznosítjuk, szelektíven gyűjtjük ezt a hulladékot. Többek között erről is szól a Médiaunió Nem nehéz…! kampánya, amely arra kívánja felhívni az emberek figyelmét, hogy a környezetvédelem mindenki egyéni felelőssége és a hétköznapok során oda kell figyelnünk a környezettudatos viselkedésre.

Néhány javaslat a papírhulladék keletkezése ellen:

  1. Használd a papír mindkét oldalát, nyomtass kétoldalasan!
  2. Ne nyomtass feleslegesen!
  3. Ne kérj szórólapot!
  4. Ne csomagolj feleslegesen, vagy használj többször egy csomagolóanyagot!
  5. Gyűjtsd szelektíven a papírhulladékot!

„A Föld létezik néhány milliárd éve és még fog is. De az emberek nem lesznek rajta, ha tönkreteszik a környezetüket és nem lesz tiszta víz és levegő. Nekem ezért nem nagy áldozat 50 plusz lépést tenni a szelektív kukáig vagy előre gondolkodni” – mondta Geszti Péter, a Médiaunió elnökségi tagja. Az érdeklődők további tippeket, és hasznos tanácsokat kaphatnak a Nem nehéz kampány című Facebook oldalán.


Háttérinformáció: Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák. Az alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon felületet biztosítanak a kiválasztott téma kommunikációjának. A Médiaunió szervezete a kiválasztott társadalmi fontossággal bíró témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel és koordinálja a pr- és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját. A Médiaunió Alapítvány éves kampányai sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálnak. A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke dr. Schmidt Mária, tagjai Novák Péter, Rudolf PéterCsányi Sándor és Somody Imre.

Nem nehéz... kampány kreatív munkálatainak kidolgozását a Café Communications ügynökség vállalta (a reklámfilmek rendezője Salamon András, az operatőr Szabó Gábor), közreműködött a Post Edison és a Sparks, médiatervező partner az AdSol Média.  A pr-feladatokat az Emerald PR intézi. Minden ügynökség pro-bono dolgozik a Médiauniónak. A kampány támogatója a Siemens.

 

forrás: médiaunió

A rovat új hírei

Hasonló