Rekorder lett az elektromos autó

Magazin

2014/09/05


2013 júniusában adtunk hírt a ZEOD-RC fejlesztéséről. Akkor részletes specifikációt még nem tett közzé a vállalat. Annyit lehetett tudni, hogy a "Zero Emissions On Demand", azaz  nulla károsanyag-kibocsátású autó akár 300 km/h sebességre is képes. Vezetője döntheti el, hogy hibrid módban, belsőégésű motor segítségével, vagy károsanyag-kibocsátás nélkül, elektromos meghajtással kívánja működtetni az autót.
A hibridhajtású versenyautó idén júniusban a 24 órás Le Mans-i versenyen debütált.

Június közepén, a Le Mansban rendezett 24 órás versenyen bocsátotta útjára a Nissan a ZEOD RC nevű hibridjét, mely a világ leggyorsabb elektromos autója címre pályázott. Ezt meg is szerezte, a versenyt azonban nem tudta befejezni, így 2015-ben már valószínűleg nem is indul újra.

Le Mans-ban 1923 óta rendezik meg az egynapos versenyt, melyet eredetileg is tesztelésre terveztek, kezdetben a sorozatgyártásra szánt autók protopípusainak kellett bizonyítaniuk megbízhatóságukat. A pálya több mint 13 kilométer hosszú, az útszakasz egy része közút, melyet ezen alkalmakkor elkerítenek.

A hibridautó ezúttal nem teljesen váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Bár az időmérőn a maga 300 km/órájával elérte az elektromos autók sebességrekordját, és elsőként tett meg elektromos meghajtással teljes kört, a verseny 23 percében, az 5. kör után váltóhiba miatt ki kellett állnia. Jövőre a Nissan a hagyományosabb Le Mans-i prototípusú autóval készül a versenyre.

Pedig a zöld irányt mutató ZEOD RC nem egy hétköznapi konstrukció: Az innovatív gép egy 1,5 literes, háromhengeres, 400 lóerős gázmotorral, és két 110 kilowattos villanymotorral büszkélkedik. A Nissannál már szinte hagyományosnak mondható, deltaszárnyas dizájnról Ben Bowlby gondoskodott, aki a két évvel ezelőtti Le Mans-i Nissannak is formát adott.

Tekintve az autóversenyek ökológiai lábnyomát, a Nissan zéró károsanyagkibocsátású autójához hasonló járművekkel nagyban lehetne csökkenteni az autósport környezeti terhelését. És bár más autógyárak is egyre sűrübben rukkolnak elő különböző környezettudatos fejlesztésekkel, ez idáig nagyon úgy tűnik, hogy a "ökos" versenyekre még várnunk kell néhány évet.

 

forrás: nydailynews.com, green.autoblog.com, engadget.com, wikipedia.org

A rovat új hírei

Magyarország felé nyit a Tesla

A világ autóipara egy teljesen új korszak előtt áll, és ez különös kihívások elé állítja azokat az országokat, mint amilyen ...

Hasonló

A rovat legolvasottabbjai

Magyarország felé nyit a Tesla

A világ autóipara egy teljesen új korszak előtt áll, és ez különös kihívások elé állítja azokat az országokat, mint amilyen ...

Felére csökken a napelemadó

A magyar napelempiac többségét képviselő iparági egyesület, a MANAP bízik abban, hogy a napelemek  termékdíjának 2018. január ...