2020-tól megkezdődik az elektromos autók tömeggyártása

Magazin

2015/01/11


2020-ra várhatóan az új autók 75 százaléka elektromos hajtású vagy hibrid lesz. Ez egy óriási lépés a világ környezetterhelésnek csökkentéséhez! Mára már az összes nagy autógyár felismerte, hogy egyre nagyobb szerepet kell vállalnia az alternatív energiával hajtott gépjárművek gyártásában. A legnagyobb hajtóerő továbbra is a Tesla Motors, de szerencsére mára már nem ő az egyedüli szereplője ennek a piaci szegmensnek. A 2015. január 5-9 -e között Los Angelesben megrendezésre került CES-en (Consumer Elektronics Show) az előző évekhez képest sokkal nagyobb szerepet kaptak az autók és a hozzájuk kapcsolódó fejlesztések.

2020-tól már közel félmillió elektromos autót gyárthat a Tesla Motors, melynek kulcsa a Gigafactory
Az már nyáron ismertté vált, hogy a Tesla Motors egy új gyárat fog létrehozni a nevadai sivatagban. A Gigafactory névre keresztelt komplexummal kapcsolatban szólalt meg a CES-en a Panasonic elnöke Joe Taylor. Elmondta, hogy a Gigafactory a Tesla Motors és a Panasonic együttműködésében épül fel. A 2017-ben nyitó gyár 2020-tól már közel félmillió akkumulátort fog képes előállítani. Ez azt is jelenti, hogy a Tesla évente ennyi elektromos autót adhat el, ami a jelenlegi adatokhoz képest 15-szörös növekedést jelent. A gyár nap-és szélenergiával fog működni.

A Gigafactory elindulásával esély van arra, hogy a Tesla-E gyártása is elinduljon. Ez azért is fontos lépés, hiszen ennek a modellnek az ára közel egyharmada lesz a jelenleg kapható Tesla-S-nek, így már a szélesebb nagyközönség számára is elérhetővé válik ez az autó.

A BMW ugyancsak egy újdonsággal rukkolt elő
A "BMW i otthoni töltési hálózat" (BMW i Home Charging Services) lényege, hogy az elektromos BMW-t a háztartási napenergia-hasznosító rendszeren keresztül lehessen feltölteni, köszönhetően a napenergiának. A képen látható speciális gépkocsibeálló teteje fotovoltaikus nappaneleket tartalmaz. Az intelligens járműtöltési megoldás jövő évtől válik elérhetővé a BMW ügyfelei számára.

Robotpilótával működő hibrid hajtású Mercedes
A Mercedes egy teljesen automatizált, robotpilótával működő hibrid hajtású autóval jelent meg a kiállításon. Már megjelenésében is a következő évszázadot megelőlegező Mercedes F015-t két, egyenként 136 lóerős villanymotor hajtja, amelyeket egy lítium-ion akkumulátor táplál. A tisztán villamos hatótáv 200 km körül van, de a hidrogén üzemanyagcellás hatótáv-növelőnek köszönhetően akár 1100 kilométer is megtehető az F 015-össel. A speciális hibrid motor 6,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, és csak az elektronikus korlátozás miatt nem lépheti túl a 200 km/h-t.

Ehhez kapcsolódik a Toyota CES-en elhangzott bejelentése is, amely a hidrogéncellák fejlődésének óriási lökést adhat. A Toyota ingyen tette elérhetővé az ezzel kapcsolatos 5680 szabadalmát. Ez az ingyenesség többek között az üzemanyagcellák, a nagy nyomású hidrogéntartályok, a rendszervezérlő szoftverek és a hidrogéngyártás területét érintik.

A Mercedes F015 első nyilvános útjáról, amit a CES-en tett meg videó is készült:

 

forrás: teslamotors.com, mercedes.com, autoaddikt.hu

A rovat új hírei

Hasonló

A rovat legolvasottabbjai