Állatvédelmi kampányt indított a Lacoste
A Lacoste ruházati márka védett állatokat stilizáló logókkal helyettesítette a pólóin található krokodil márkajelzést, felhívva így a figyelmet a kihalás szélén álló fajokra.
Egyre több ruházati cikkeket forgalmazó márka tartja fontosnak, hogy hozzájáruljon a környezet védelméhez. Korábban már írtunk az Intimissimi újrahasznosító kampányáról, válaszokat kerestünk, hogy a Zara miért nem használ több angórafonalat, és a cipőmárkák háza táján is szétnéztünk, bemutattuk az Adidas, a Nike, és a Reebok "ökos" innovációit.
Most a francia Lacoste állt elő új kezdeményezéssel és Save our species – "Mentsük meg fajainkat" címmel indított kampányt, melyet a Párizsi Divathéten mutatott be. A kampány keretében a krokodillogót 10 veszélyeztetett faj egyedeinek ikonja váltja fel, többek között a kaliforniai disznódelfin, a burmai fedelesteknős (Batagur trivittata), a szumátrai tigris, az Anegada-szigeti orrszarvú leguán (Cyclura pinguis) és az északi lemúr (Lepilemur septentrionalis) kapott helyet a pólókon.
A lépés komoly üzenetértékkel bír, hiszen a Lacoste márkajelzése - az apróbb módosításokat leszámítva - 1936 óta nem változott, ez tehát az első eset, hogy termékiein más állatok is feltűnnek.
Egy-egy pólóból pedig csak annyit gyártanak, amennyire a rajta szereplő faj egyedeinek számát becsülik. Ami összesen 1775 pólót jelent...
A legkevesebb darabszámban előállított felsőt a kaliforniai disznódelfin logójával látták el, ez mindössze 30 darab, míg a legnagyobb mennyiség - 450 darabbal - az anegadai leguánnak jutott.
A bevételek a kampányt szponzoráló Természetvédelmi Világszövetséghez (IUCN) kerülnek, a szervezet a divatmárkán keresztül ezekkel a ritka hüllőkkel, madarakkal és emlősökkel minden veszélyeztetett fajra szeretné felhívni a figyelmet. (Az Amerikai Hal- és Vadvédelmi Szolgálat (US Fish & Wildlife Service) listáján egyébként 1459 veszélyeztetett faj szerepel.)