Társadalmi ügyek sokkoló plakátjai
Ismerjük fel és gondolkodjunk el a különböző társadalmi és környezeti problémákon.
Sokak szerint a reklámok dömpingje megtámadja mindennapjainkat és ránk tukmálja a fogyasztói társadalom tömegtermékeit. De szerencsére nem minden reklám ilyen… Howard Gossage médiaguru szerint a reklám akkor igazolja legjobban a létjogosultságát, ha társadalmi ügyek érdekében használják. A társadalmi céllal készült reklámok (TCR) segítségével azokra az érintettekre irányulhat a figyelem, amelyek hangja kevésbé hallható. A jól elkészített reklám célja, hogy megragadja a figyelmet, bevésődjön a memóriába és mozgósítson. Pontosan ez az, amire a társadalmi célú kampányoknak is szüksége van: rávenni az embereket a kommunikációs zajban arra, hogy gondolkodjanak el különböző globális társadalmi és környezeti problémákon, de legalább ismerjék fel azokat. Nagyon érzékeny témákat érintenek: környezetszennyezés, diszkrimináció, egészségtelen életmód, bántalmazás, éhezés. Az alábbiakban olyan nonprofit szervezetek reklámplakátjait gyűjtöttünk össze, amelyek kreativitásukkal és mondanivalójukkal nagyon inspirálóan hathatnak.
Az elsivatagosodás minden évben 6000 fajt pusztít el – WWF, ügynökség: BBDO
Az emberek többsége a klímaváltozás hallatán az olvadó jéghegyekre és az emelkedő hőmérsékletre gondol, holott ennek egyik legnagyobb veszélye a termőföldek elsivatagosodása, amely a Föld lakosságának egyharmadát és a termőföldek 40 százalékát veszélyezteti.
Ha te nem szeded fel, ők fogják - Endangered Wildlife Trust, ügynökség: TBWA\Hunt\Lascaris
Aki még nem látta a Trashed. c. dokumentumfilmet Jeremy Irons főszereplésével, vagy a világhírű francia légifotós, Yann Arthus-Bertrand Az óceáni bolygó című alkotását, azoknak ajánlom ezeket a látványos, ugyanakkor szívszorító filmeket. Hasonló látvány tárul a nézők elé, mint itt a plakáton: műanyag darabkák, kupakok, csomagolások darabjait lenyelve pusztulnak el az élőlények. Gondolj erre, ha nem a megfelelő helyre dobod a szemetet!
A műanyag szatyor öl - GAIA, ügynökség: Duval Guillaume
Európában évente több mint 8 milliárd nejlonzacskó végzi a szemétdombon. A csak több száz év alatt lebomló szatyrok különösen a tengeri élővilágra ártalmasak, mert rájuk tekeredve fulladást okoznak és mikroszkopikus formában (mint egy műanyag darabkákból álló leves) lebegve bekerülnek a táplálékláncba.
A bőröd színe nem diktálhatja a jövőd. – LICRA, ügynökség: Publicis Conseil
Az elmúlt években számos kutatás készült Magyarországon a xenofóbiával és diszkriminációval kapcsolatban. Nem vagyunk egy vendégszerető nép, még a nem létező piréz menekülteket sem szeretnénk befogadni…
Ne vásárolj egzotikus állatot ajándékba – WWF, ügynökség: LOWE GGK
Az állatok, növények és a belőlük készült különféle termékek, ajándéktárgyak, használati cikkek nemzetközi kereskedelme napjainkra hatalmas méreteket öltött, éves forgalma eléri a 159 milliárd dollárt (közel 32 billió forintot), és évente több mint 350 millió egyedet érint. Ugye te nem szereztél be elefántcsont ékszereket vagy krokodilbőr táskát a legutóbbi nyaraláson?
További híres WWF plakátok:
Még több megdöbbentő plakátért kattintson ide és ide.